Sommerens hurtigmiddag #1: Sashimi


Sashimi er så godt, så enkelt og det burde prøves hvis du ikke har laget dette hjemme. Når jeg skal lage mat så googles det etter noe nytt og spennende som jeg kan prøve, men jeg klarte ikke å finne sashimi som vi pleier å å lage hjemme. De som jeg fant har nesten ikke noe grønnsaker, men jeg skal love deg at i min sashimi så fluster det både av fisk og grønnsaker. Dette er hva jeg har i min sashimi: 

Sashimi 
Salmalaks, beregn ca 200g per person. 
1 Sitron
1 Avokado 
Purreløk eller Vårløk
Litt paprika
Reddik og/eller Granateple

Soyasaus

Del laksen i tynne skiver og legg på et pent fat. Deretter presser du sitronsaft over laksen. Hvor mye du ønsker er opp til deg, men jeg elsker sitron og laks og derav kan jeg fort bruke 1 hel sitron på 2 personer. Stø over hakket avokado, purreløk og paprika. Jeg har brukt reddik denne gangen, da jeg ikke fikk tak i granateple på butikken. Jeg er mest glad i granateple i sashimi og spiser igrunn ikke dette uten granateple. Hell over litt soyasaus etter ønske og nyt. 

Enklere kan ikke dette bli og så utrolig godt i denne varmen. 




Ha en flott  mandag og en herlig og solfylt uke. 
//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar