Hjemmelaget sjokolade- og nøttepålegg


Hei og god morgen. 
Etter nesten en uke kom endelig dette innlegget om hjemmelaget sjokolade- og nøttepålegg. Den første jeg lagde smakte ikke særlig godt, da jeg tok 86% sjokolade isteden for vanlig kokesjokoalde. Så da vet dere det også, smaken blir for intens og bitter. I dette innlegget har jeg prøvd noe nytt, jeg har lagt en "video" av fremgangsmåten og jeg håper dere liker den. 


Oppskrift
75g Hasselnøtter
1-2ts Hjemmelaget sukkerfri vaniljesukker
100g Kokesjokoalde
2dl Kremfløte
125g Usaltet smør


Det første du gjør er å ha nøttene i ovnen på 180 grader i ca 10 minutter. Deretter tar du av skallet på hasselnøtten. Putt nøttene i en blender og bled til det blir nøttesmør. Hvis ikke benderen funker kan du også bruke stavmikser. Tilsett vaniljesukker og legg nøttene til siden. Begynn nå på sjokoladen. Her skal du varme opp fløte og sjokolade. Når sjokoladen er smeltet skrur du av varmen og tilsetter smør i små terninger. Rør dette ut. Når dette er ferdig tilsetter du sjokoladen i nøtteblaningen. Rør ut til det ikke er noen klumper igjen. Hell sjokoladepålegget i en krukke med tett lokk. Sett inn i kjøleskapet. Nå skal den stivne, dette kan ta litt tid, la den stå til over natten. 

Som jeg skrev tidligere så prøvde jeg meg på 86% sjokolade, det er virkelig ikke til å anbefale. Jeg prøvde meg også på å bytte ut noe av kremfløten med melk, men da ville ikke sjokoladepålegget stivne. Desverre må det kremfløte til. 



Jeg setter stor pris på om dere skriver en tilbakemelding ang denne filmen. Hvis dette er noe som dere syns er gøy gjør jeg det gjerne igjen. Jeg vil utvikle denne bloggen og må tenke litt nytt, håper dette faller i smak hos dere. Du kan skrive en kommentar her eller på instagram  

Ha en fantastisk onsdag, håper det er sol der du er  
//Bettine//

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar